KAMI

Kami AB, tillverkare av förstklassiga taksystem implementerar Microsoft Dynamics NAV som helintegrerat affärssystem. 

Skärmavbild 2013-10-04 kl. 13.56.07

Som ett led i Kami’s expansionsplaner så kände företagsledningen att det befintliga affärssystemet Movex v9 (installerat 1996) hade nått ett bäst före datum vad gäller underhåll, gränssnitt och stöd för nya processer. Den befintliga Movex installationen var till stor del skräddarsydd för Kami’s tillverkning av takplåt och inkluderade alla affärskritiska processer; ordertagning av dynamiska plåtlängder och plåttyper, lagerhantering, inköp, tillverkning samt integrationer till Kami’s helautomatiserade presslinjer.

I tuff konkurrens med Monitor och Jeeves så kunde Navcite Consulting AB med Microsoft Dynamics NAV och Navcite ProApps presentera en branschanpassad lösning för tillverkande företag som täckte in alla affärskritiska behov och som dessutom kunde stödja Kami’s i deras expansionsplaner.

Mikael Nordqvist, VD på Kami, menar att bakgrunden till Kami’s val av affärssystem var den djupa kunskapen inom tillverkande industrin som Navcite påvisade i kombination med ett toppmodernt affärsystem med djup funktionalitet och stor användarvänlighet.

Projektet inleddes i februari 2012 och lösningen driftsattes 3 månader senare i början av maj. Vid driftsättningen så var alla de affärskritiska delarna på plats och senare under hösten 2012 så implementerades även en koppling från Dynamics NAV till en transport administrations portal (Logtrade) där Kami på ett enkelt sätt kan hantera alla deras transportbokningar direkt i affärsystemet och ta ut alla transportdokument.

Efter att affärsystemet Dynamics NAV är implementerat så konstaterar Mikael Nordqvist: ”Trots att införandet skedde under Kami’s absoluta högsäsong så var det ett väldigt lyckat projekt. De definierade projektmålen uppnåddes, vi fick en framtidsäkrad plattform som fullt ut stödjer vår verksamhet och kan nu jobba vidare med ny funktionalitet som vi ej hade möjlighet till tidigare, t.ex. utrullning av CRM för vår säljorganisation.”

För mer information, välkommen att kontakta

Lösningsansvarig Navcite
Sven Lindbäck
sven.lindback@navcite.se

VD Kami
Mikael Nordqvist
mikael.nordqvist@kami.se

Vi har en lösning på dina problem. Ring våra experter så hjälper dom dig.

Välj område

Sven Lindbäck

Sälj- och marknadsansvarig

+46 70 292 94 62

sven.lindback@navcite.se

Niklas Wanhatalo

Affärskonsult

+46 70 590 77 69

niklas.wanhatalo@navcite.se

Lars Nordlund

Affärskonsult

+46 70 245 04 07

lars.nordlund@navcite.se

Sven Lindbäck

Affärskonsult

+46 70 292 94 62

sven.lindback@navcite.se

Sven Lindbäck

Affärskonsult

+46 70 292 94 62

sven.lindback@navcite.se

Peter Stenberg

Affärskonsult

+46 70 255 35 98

peter.stenberg@navcite.se

Lars Nordlund

Affärskonsult

+46 70 245 04 07

lars.nordlund@navcite.se

Support Navcite

 

Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta vår support.

 

Supporten är öppen vardag
mellan 8-17.

 

Ärenden rapporteras via webbaserat ärendehanteringssystem, e-post eller telefon.

Ärendehantering

support@navcite.se

020-69 90 00